SNCF / Treston Kundengeschichte

Asiakastarina

SNCF valitsi Trestonin korkean laadun, ergonomian ja tulevaisuuden muutokset mahdollistavan modulaarisuuden vuoksi

”TRESTON-työpisteet ovat korkealaatuisia. Teknikkomme arvostavat ergonomiaa ja modulaarisen rakenteen tuomia mahdollisuuksia”, sanoo David Lacour, SNCF Mobilityn Proximity Tachometry -osaston päällikkö, Greater East Region.
SNCF Treston customer story - train reparation

SNCF-konserni on julkinen palveluyritys, joka tarjoaa kuuden liiketoiminta-alueensa puitteissa monipuolisia liikkuvuusratkaisuja, kuten rautatieverkostoja. SNCF:N missio on vaivattoman liikkuvuuden ja vihreämmän planeetan mahdollistaminen kaikille.

Yksi SNCF:n tärkeä sisäinen teema on edistää työhyvinvointia. Tämä näkyy esimerkiksi yrityksen halussa panostaa työpisteiden ergonomiaan.

Treston on jo pitkään toimittanut ergonomisia työpisteratkaisuja useille SNCF:n toimipaikoille. Yksi toimipaikoista sijaitsee kauniilla Champagne Ardennen alueella Épernayssa. Kyseinen toimipaikka on erikoistunut junan laitteiden, kuten junan nopeutta mittaavien ja tallentavien kierroslukumittarien ylläpitoon.

Kiinnostaako ergonomian parantaminen työpaikallasi? Tutustu e-kirjaan: "Oikea ergonomia parantaa tuottavuutta" LATAA JA LUE
SNCF/Treston customer story - standing work
Kaikkien työpisteiden korkeuksia voidaan säätää sähköisesti, mikä mahdollistaa työskentelyn sekä istuma- että seisoma-asennossa.

”Meille on erittäin tärkeää, että kahdeksan tuntia työpisteissään viettävät ihmiset ovat tyytyväisiä työympäristöönsä. Työympäristö on suunniteltu heille, se on ergonominen, toimiva ja turvallinen”, kertoo David Lacour. Hän vastaa yhdeksästä teknikosta, jotka suorittavat päivittäin tässä korjaamossa erittäin suurta tarkkuutta vaativia korjaustöitä.

”Kun ihmiset ovat tyytyväisiä työpisteisiinsä, ja ympäristö on suunniteltu vähentämään tarpeettomia liikkeitä ja parantamaan asentoja, työtkin sujuvat luonnollisesti tehokkaammin”, Lacour lisää.

SNCF:n Épernayn korjaamon uudistuksen taustalla oli toive korvata vanhat, elinkaarensa lopussa olevat ja epäergonomiset kalusteet. Teknikot eivät esimerkiksi voineet säätää työpöytien korkeutta sähköisesti omien tarpeidensa mukaan. Jotkut tiimin jäsenet olivat myös alkaneet kokea joitakin alan tyypillisiä fyysisiä ongelmia, kuten selkäkipuja. Tähän kiinnitettiinkin erityistä huomiota työpisteissä ja mahdollisuudessa säätää istuma- ja seisoma-asentoja.

Sopivia työpisteitä alettiin etsiä internetistä käyttämällä TRESTONin verkossa toimivaa työpisteiden suunnitteluohjelmaa, joka on vapaasti kaikkien käytettävissä. Sen avulla voidaan luoda ja testata uusia työpisteitä 3D-muodossa. Tämä loi myös perustan keskustelulle TRESTON-asiantuntijoiden kanssa.

Keskustelun jälkeen pidettiin kokous, jossa esiteltiin tuotevalikoima ja neuvoteltiin jokaisen teknikon kanssa. Näin haluttiin varmistaa, että työpisteen kokoonpano on kaikille sopiva.

SNCF David Lacour

Nyt kaikki yhdeksän työpistettä on uudistettu motorisoiduilla Treston Concept -työpöydillä. Kukin työpiste pohjautuu samaan työpöytä malliin, mutta on kuitenkin samalla ainutlaatuinen. Työpisteet on varusteltu lisävarusteilla, kuten kallistettavilla hyllyillä, varrellisilla lisätasoilla, dokumenttitelineillä, jalkatuilla ja reikälevyillä, joissa on kiinnikkeet työkalujen säilyttämiseen ja järjestämiseen.

Jokainen työpiste pohjautuu samaan työpöytä malliin, mutta on kuitenkin samalla ainutlaatuinen.  

Työpisteissä on myös sopivat pyörälliset laatikostot ja Naturlite LED-valaisimet apuna tarkkuutta vaativassa työssä. Työpisteet tekevät korjaamosta ergonomisen ja toiminnallisen, yrityksen tarpeiden mukaan.

Suunnittele oma työpisteesi 3D suunnitteluohjelmallamme

SNCF reparation station with Treston Concept workstation based solution
SNCF/Treston customer story - workshop workplace

Nyt kun työpisteitä on käytetty muutamia viikkoja tai kuukausia, Lacour kertoo huomioistaan: ”TRESTON-työpisteet ovat korkealaatuisia. Teknikkomme arvostavat ergonomiaa ja modulaarisuuden tuomia mahdollisuuksia”, sanoo David Lacour, SNCF Mobilityn Proximity Tachometry -osaston päällikkö, Greater East Region.

SNCF repair centre